novinboresh نوین برش
novinboresh نوین برش

برش CNC، به عنوان مدرن ترین روش برشکاری، صنایع مختلف به ویژه صنعت فولادسازی رادچارتغییر و تحول کرده است. CNC مختفف عبارت Computer Numerical Control به معنی کنترل عددی رایانه ای می باشد. دقت، سرعت و هزینه سه عامل موثر در بهبود شرایط تولید و آماده سازی محصول است. یکی از راه های افزایش دقت و سرعت، تعویض ماشین‌آلات مدرن با دستگاه های قدیمی است که دستگاه های برش CNC در جهت تحقق این هدف به کار گرفته شده‌اند.

برای مشاهده برشکاری ورق فولاد توسط دستگاه CNC کلیک کنید. طی فرآیند تولید یک قطعه، عملیات های مختلفی مثل خمکاری، برشکاری و … بر روی فلزات انجام می‌گیرد تا محصول مورد نظر ما تولید شود. در گذشته برش ورق، لوله و سایر مقاطع فولادی با روش های مکانیکی و بیشتر به صورت دستی صورت می گرفت. گرچه با عرضه دستگاه برش CNC، تمایل به استفاده از روش های قدیمی کاهش یافت، اما همچنان در موارد خاص از همان روش های قدیمی استفاده می شود.

از روش های برشکاری که به سیستم CNC مجهز شده‌اند می توان به برش لیزر، هوابرش، پلاسما و واتر جت اشاره کرد. درادامه قصد داریم به معرفی روش های مختلف برش CNC و ذکر مزایا و معایب آن ها بپردازیم.